Tam gdzie rośnie herbata czyli Cameron Highlands

Już od 5miesiecy przebywamy w tropikalnym klimacie, gdzie temperatura nawet w nocy nie spada poniżej 23stopni, a wilgotność powierza jest tak duża, ze po wyjściu z prysznica skórę automatycznie pokrywa pot… jedynym miejscem, gdzie można odsapnąć są  klimatyzowane sklepy i knajpy, lecz po wyjściu później na zewnątrz buuuh gorąca jest porównywalny z otwarciem rozgrzanego piekarnika. Cameron Highlands to taka chłodnia Malezji, gdzie można poczuć sie jak jesienią w Polsce 🙂 ale zanim poczuliśmy na własnej skórze ten chłodny i rześki powiew wiatru, czekał nas jeszcze dluuuuugi podjazd. Cameron Highlands to najwyżej położony punkt na kontynentalnej części Malezji 1500-1800mnpm. Z miejscowości Ipoh na sam szczyt dzieliło nas ,, tylko,, 70km… podjazd zajął nam cały morderczy dzień,  kierowcy  w  klimatyzowanych autach nie mogli wyjść z podziwu/głupoty widząc nas podjeżdżających w takim skwarze rowerami.

Chociaż podjazd był jeden z trudniejszych i bardziej wyczerpujących nie żałowaliśmy decyzji. Na górze czekała na nas wspaniała nagroda 🙂 temperatura ok. 18*C i …….DESZCZ,  który zlał nasze spocone ciała 🙂 po dotarciu wieczorem na miejsce i wciągnięciu po 3 placków RoTTI na łepka nie widzieliśmy juz innego oprócz łóżek.. 🙂

Rano ledwo żywi, wstajemy przed wschodem słońca, zakładamy cieple ciuchy (na zewnątrz 10*!!)wsiadamy na rowery i jedziemy zobaczyć to po co gównie tu przyjechaliśmy i czyli zapierających dech w piersiach widoków.
Wzgórza i doliny porośnięte sa ogromnymi plantacjami herbaty, a ich soczysta zieleń wręcz powala na kolana.
Dotarliśmy do plantacji  gdy jeszcze nikogo nie było nawet strażnika, który sądzę,  by nas nie wpuścił bezpośrednio na plantacje. Osiedliśmy pod wiatka czekając z niecierpliwością na wschód słońca,  który wreszcie ukaże nam ten długo wyczekiwany obraz plantacji herbaty oglądany jak narazie tylko na zdjęciach w internecie.  W miedzy czasie schodzili sie po malu pracownicy wyraźnie zaskoczeni nasza obecnością…a juz w ogóle tak wcześnie.  Pierwsze promienie zaczęły wreszcie oświetlać okolice, a my  wstaliśmy rozdziawiając usta z zaskoczenia oczarowani widokiem który nas otacza. Po horyzont gdzie okiem sięgnąć zieleń rosnącej herbaty.pofalowane wzgórza wyglądają tak jakby ktoś poprzyklejał do nich małe zielone herbaciane cegiełki. imageimage

Jeździmy ścieżkami przypatrując sie w jaki sposób zbiera sie liście.
Najpierw za pomocą mechanicznej maszyny dwóch mężczyzn kosi z wierzchu liście, a następnie trzeci mężczyzna  przystrzyga  krzaki za pomocą ręcznych plastikowych nożyc z pojemnikiem z którego wyrzuca liście wprost do wiklinowe kosza na plecach.

dsc05067 dsc05078 dsc05111Przyjazd tutaj warty był każdej wylanej kropelki potu, tym bardziej,  ze czekał nas teraz dluuugi zjazd na równiny
🙂

Informacje o Namiot nasz dom

Od września 2013 roku w wyprawie rowerowej dookoła Kuli Ziemskiej
Ten wpis został opublikowany w kategorii Malezja i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.